Wail Watch tour/ 3 november 2019 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Helena Christian - WaarBenJij.nu Wail Watch tour/ 3 november 2019 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Helena Christian - WaarBenJij.nu

Wail Watch tour/ 3 november 2019

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Helena

04 November 2019 | Canada, Victoria

3 november 2019
Wat kan een mens toch blij zijn met een goed bed, het maakt of breekt je dag.
Waren we net een beetje gewend aan de klok in Nederland stellen ze hier de wintertijd in. Je moet toch ook wat te mopperen hebben hè als Nederlander.
We volgen het nieuws in Nederland
De ene staking naar de andere staking komt voorbij. En wat denk je, gaan ze hier ook staken. De ferry’s gaan minder varen, die hebben we morgen nodig en morgen gaan ze staken. Ach als dat je enige zorg is dan heb je toch alle geluk van de wereld.
Vanmiddag gaan we iets leuks doen Nou ja, weer iets leuks doen. Vanmiddag gaan we via Eagle Wing Tours, The whale watching tour doen.
We hebben net lekker ontbeten, maar het is buiten echt steenkoud. Ik mag toch hopen dat ze verwarming hebben op die boot .
Ze hebben hier een brug en een kerk ingepakt en we hebben geen flauw idee waarom.
We hoorden vanmorgen dat 55% van de bevolking in Vancouver bestaat uit Chinese mensen. En dat de cultuurproblemen hetzelfde zijn als in Nederland. Taal, cultuur, religie het botst. Ik moet zeggen het is vanaf de buitenkant niet te zien. Toch hebben die mensen ook heel veel stress, moeten meerdere banen hebben om zich staande te houden.
Op de campground in Vancouver staat een Tiny House. Smaller dan een RV met een verdieping erop en zo gezellig om te zien. Ik weet niet of ik het zou kunnen maar ik zou het eigenlijk best wel heel prettig vinden om de helft van mijn huis weg te gooien. Nu hebben we dat de laatste jaren al veel gedaan maar er is iemand die onze zolder weer volgooit. Ik noem geen namen.
Chris heeft blaren op zijn voeten en ik heb gewoon een gat in mijn schoen. In mijn trouwe schoen, die al zoveel kilometers gelopen heeft. Met pijn in mijn hart besef ik dat ik hem moet in gaan ruilen.
Dat is toch erg als je samen zoveel hebt meegemaakt.
We gaan op tijd naar Down Town. Onderweg kwamen we bij een kathedraal. Angelsaksisch door een Schot gebouwd. De gemeente telt ongeveer 4 tot 500 leden doen 4 diensten op een dag en toen wij binnenkwamen werden we wel door drie of vier mensen welkom geheten. Het koor begon net te oefenen, Wij hebben daar echt duidelijk iets mee want er is altijd wat als wij een kerk binnenkomen. Volgens mij wordt het touwtje strak aangespannen. Het is een gigantisch gebouw met rondom glas-in-loodramen en het gewelf is heel erg mooi. Zijn even blijven zitten, heel even Time Out. Het koor zong echt heel erg zuiver dat doet altijd wel iets met me.
Paar km gelopen door de haven naar de Catamaran waarmee we de zee op gaan om walvissen te gaan spotten. We krijgen een hele duidelijke uitleg over to do en not to do dingen.
Het is bijvoorbeeld niet zo handig om je arm uit te strekken met je mobiel boven de zee. Golfje hier Golfje daar en je mobiel leert zwemmen.
Nou dat hebben we geweten want de Catamaran gaf gas en Leentje vloog bijna overboord. Bijna dag Heleentje. Wat een wind kwam er vrij. En koud dat het was. Na een uurtje ben ik toch maar even naar binnen gegaan en Chris bikkel dat hij is bleef mooi boven spotten.
We zagen al snel wat zeeleeuwen, die zijn echt zo ondeugend. En maar turen over die zee naar walvissen.
En ja hoor daar waren ze bultruggen. Ik denk dat we er wel 10 gezien hebben. Op een gegeven moment hadden ze schijnbaar een heleboel vissen in de gaten die de zeeleeuwen wilden pikken van de bultruggen. Dat was wel even een wedstrijdje tussen die twee maar ontzettend leuk om te zien.
Toen kwam er 2 meter van mij vandaan 1 omhoog. ik schrok me werkelijk helemaal gek. Wat een enorm dier als dat zo eventjes naast je opduikt. Mijn buurvrouw zat onder de snot van het spuitwerk wat uit dat dier kwam.
Ze zijn bezig aan de laatste weken hier en dan gaan ze aan de grote trek beginnen. We hadden werkelijk schitterend weer Het was wel koud maar stralend gewoon. Op een gegeven moment was het zo mooi dat iedereen om ons heen gewoon heel stil alleen maar aan het genieten waren van de schoonheid van de dieren.
Verder gevaren naar vuurtoreneiland waar allemaal walrussen leven. Het is beschermd gebied en er wonen een paar mensen op het eiland maar Oh mijn hemel wat stinkt het daar. Ze schijnen elkaar onder te kotsen. De walrussen dan he. Ik heb geen idee waarom maar het was duidelijk te ruiken. Respect voor de mensen die er wonen.
Vanuit de maatschappij waar we deze tocht bij geboekt hadden, kregen we heel veel informatie over de gewoontes en de leefomgeving van de dieren die we gezien hebben. Ook werd er gevraagd om geen rommel in het water te gooien en niet te gillen of te krijsen om de rust niet te verstoren. Heel veel respect voor de bemanning die ons een hele prettige dag bezorgd hebben.
Knalrode zonsondergang, prachtige aankomst in de haven, lekker eten en een extra deken op het bed gelegd.
Chris ligt al onder zeil. Ik ben echt nog aan het nagenieten van deze dag.
Ik zei vanmiddag nog tegen hem; sommige dagen moet je in je hoofd prenten met een gouden randje.
Dit is echt zo 1.




  • 05 November 2019 - 11:10

    Jeetje:

    Mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

USA-Canada

Roadtrip

Recente Reisverslagen:

23 November 2019

23 november 2019

20 November 2019

Olympia/ 20 november 2019

19 November 2019

Neah Bay/ Olympia 19 november 2019

18 November 2019

Neah Bay/18 november 2019

17 November 2019

Neah Bay/ 17 november 2019
Helena

We reizen wat af.

Actief sinds 17 Okt. 2018
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 7228

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2019 - 23 November 2019

USA-Canada

21 Oktober 2018 - 25 November 2018

U.S.A.-Washington.

Landen bezocht: